2011. november 20., vasárnap

Aszalt paradicsom, nyammm

Irigykedve figyeltem nyár végefelé az egyre több gasztroblogban feltűnő, házi szárított-aszalt paradicsomok tömkelegét. Mindig összefutott a nyál a számban, imádom az ízét ugyanis. Boltban persze jó drága, meg amúgy is hajkurászni kell, főleg azt a fajtát, amit nem fűszeres pácban tesznek el eleve - nem tehetek róla, szeretem magam hozzáadagolni az ízeket.
Persze, átfutott a fejemen, hogy akár én is készíthetnék házi aszalt paradicsomot. De két variációt találtam rá, az egyik rengeteg órán át szárította a sütőben (na azt köszönöm, nem vállalatam, nem bízom annyira a sütőben...), a másik pedig napon szárította. Szép elmélet. Ha valaki nem a Hungária körúttól egy sarokra lakik. Végiggondoltam, hogy mondjuk akár csak pár nap alatt milyen szállópor mennyiség jutna szegény paradicsomokra. Brrrrrrrr... Nem enném meg szívesen. Így ez a vállalkozás kimaradt a nyáron és én reménykedve várom (sok más hansolnó ötletemmel egyetemben), hogy hátha talán a jövő nyáron már majd a saját kis kertemben ülhetek és ültethetek. :) Álmodozni elvégre is nem tilos, ugye? :)
Az aszalt paradicsomot tehát mindig hajkurászom. Elég rég akadtam már rá (persze külön ezért nem megyek el boltba), így nagyon megörültem, mikor felfedeztem, hogy a Herbaházban kapható (persze oda is másért mentünk).
A most következő recept egyszerűségében régóta a kedvencem, hisz az aszalt paradicsom íze dominál benne. Nem is szabad szerintem elnyomni, így finom és kész. :)

Aszalt paradicsomos tészta (2 főre)


Hozzávalók 2 személyre:
- 3 dkg aszalt paradicsom
- 1/2 közepes fej vöröshagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 2 dl tejszín
- só, bors, olívaolaj
- 1 tk frissen aprított bazsalikom és oregánó vegyesen
- 10 dkg durum tészta
- só
- bors
- olaj

A tésztát lobogó sós vízben megfőzzük. A hagymákat felapírtjuk, az aszalt paradicsomot csíkokra vágjuk. Kevés olívaolajon megpirítjuk a hagymákat, majd rádobjuk az aszalt paradicsomot, hagyjuk, hogy kicsit felpuhuljon a paradicsom, majd felöntjük a tejszínnel, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a fűszernövényeket és pár percig alacsony lángon főzzük, amíg elkezd besűrűsödni a szósz. (Ha esetlen túlsűrűsödne, öntsük fel a tészta főzővizével). Öntsük a szószt a tésztára, és már tálalhatjuk is.

CH tartalom: 51 g CH/fő
Kalóriatartalom: 556 kcal/fő



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...