2017. augusztus 10., csütörtök

Lopott idő egy bejegyzésre

Úgy döntöttem, nyaralásunk utolsó előtti estéjén még lopok 15 percet magamnak és írok végre egy bejegyzést. A tervek szerint persze legalább kétnaponta akartam volna írni valamit, de hiába a nyaralás, ha az anyaság 7/24-es üzemmódban működik. Az utóbbi hetekben pedig főleg, sokszor nem is értettem, hogy tudok még ébren maradni, én, aki régebben zombi voltam, ha nem aludtam 8 órát.
Egyébként a nyaralást sem terveztük. Csak Prücsi annyira nem bírja a meleget, hogy hirtelen ötlettől vezérelve elérhető távolságban kerestünk gyorsan olyan helyet, ahol hidegebb van és már indultunk is (mázli, hogy az Uramnak is pont most volt szabadsága).

Tudom, otthon még meleg van, de azért én egy sütnivaló receptet hozok most, mivel két nap múlva hazaért az a hidegfront, aminek mi az előszelét itt már érezzük a hegyekben: eső és 10 fok (most így este legalábbis, bár holnapra nappalra sem mond sokkal többet az előrejelzés :) ).

A recept a Kifőztük augusztusi számában is megjelent.


Áfonyás lepény


Hozzávalók 12 szelethez
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
5 dkg fehér tönykölyliszt
12 dkg nyírfacukor
10 dkg olvasztott vaj
10 dkg natúr joghurt
3 tojás
1 teáskanál sütőpor
1 vaníliarúd
a formához:
vaj
liszt
továbbá:
25 dkg áfonya

A nyírfacukrot kézi mixerrel kihabosítjuk a tojással, majd hozzáadjuk a vajat és a szoba-hőmérsékletű joghurtot. Belekeverjük a sütőporral elvegyített liszteket és a vaníliarúd kikapart magjait. Kivajazott, -lisztezett piteformába töltjük, a tetejére szórjuk az áfonyát. 180 fokos sütőben, alsó-felső sütésen 25-30 perc alatt megsütjük.

1 megjegyzés:

  1. Múlt héten megsütöttem én is. :)
    Imádtuk!!!! A férjem kollégái (nem cukorbetegek) falták egymás után a szeleteket és az autószerelőműhelybe fel akartak venni cukrásznak. :D
    Köszönöm ezt a sok sok finom receptet!!!
    A kislányom mellett is el tudom készíteni őket!! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...